سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معایب استفاده از ماشین ظرفشویی

نظر


مطالعات علمی جدید در مورد خطرات استفاده از ماشین ظرفشویی نشان می دهد که اگرچه ماشین ظرفشویی شما غذای بدون عیب تولید می کند، اما بستر بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ های بیماری زا نیز می باشد.

میکروارگانیسم ها (از ویروس ها گرفته تا باکتری ها و قارچ ها) در همه جای بدن انسان از جمله سطح پوست وجود دارند! بنابراین جای تعجب نیست که محققان می گویند لوازم آشپزخانه سخاوتمندترین میزبان آنها هستند، بنابراین این مقاله را  دنبال کنید تا در مورد تعمیرات ظرفشویی بوش بیشتر بدانید.


معایب استفاده از ماشین ظرفشویی

اولین نگرانی هر کسی که ماشین ظرفشویی دارد، هزینه های مربوط به راه اندازی و راه اندازی ماشین است. ماشین لباسشویی برای کارکرد نه تنها به آب نیاز دارد، بلکه به برق و مواد شوینده مخصوص نیز نیاز دارد. هنگام تصمیم گیری برای خرید ماشین ظرفشویی، هزینه های راه اندازی و نگهداری باید در راس محاسبات شما باشد. برچسب "کم مصرف" فقط برای زیبایی روی لوازم خانگی قرار نمی گیرد. با خرید هوشمند و جستجوی ویژگی های مقرون به صرفه، می توانید در هزینه های مربوط به کار و نگهداری ماشین ظرفشویی خود صرفه جویی کنید. همچنین باید هزینه خرید مایع یا قرص ماشین ظرفشویی را نیز در نظر بگیرید که معمولاً گرانتر از صابون دست هستند.

خطر ابتلا به قارچ های بیماری زا در ماشین ظرفشویی

قارچ ها بر انسان ها تأثیر متفاوتی می گذارند. بیشتر قارچ ها بی ضرر هستند، اما سایر قسمت ها می توانند در بدن ما ریشه دوانده، تولید مثل کنند و تأثیر مضری بر عملکرد اندام های ما بگذارند.

در ژانویه 2018، محققان مطالعه دقیقی از کپک های بیماری زا موجود در ماشین ظرفشویی را در مجله Applied Biology and Environment منتشر کردند. در یک مطالعه نسبتاً جامع در مورد خطرات استفاده از ماشین ظرفشویی، بیوفیلم ها بر روی 24 درب ماشین ظرفشویی برای جمع آوری نمونه هایی از باکتری ها و کپک ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

برخی از انواع قارچ‌هایی که محققان در این آزمایش یافتند، برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا کسانی که از یک بیماری قبلی بهبود می‌یابند، خطرناک هستند. قارچ های زیر در بین نمونه های یافت شده شایع ترین بودند:

کاندیدا یک قارچ سفید است که باعث ایجاد برفک در دهان و گلو، برفک دهان و کاندیدیازیس، نوعی عفونت مخمری در جریان خون می‌شود.

کریپتوکوکوس: این قارچی است که در صورت استنشاق می تواند باعث کریپتوکوکوزیس در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف شود. این عفونت می تواند بر عملکرد ریه ها یا سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به HIV/AIDS ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به مننژیت کریپتوکوک یا آنسفالیت باشند.

رودوتورولا: قارچ قرمز رنگی که قبلاً خطرناک تلقی نمی شد، اما اکنون به عنوان عامل عفونت خون در افراد دارای کاتترهای ورید مرکزی (CVC) شناخته شده است.

چرا قارچ ها در ماشین ظرفشویی نمی میرند؟

باور رایج این است که اگر می خواهید لکه های سرسخت را پاک کنید، باید آنها را با آب گرم و مایع ظرفشویی یا صابون بشویید. اگرچه این توصیه درستی است، اما در برابر قارچ هایی مانند مخمر و کپک موثر نیست. برخی از انواع قارچ ها بسیار سازگار هستند و در محیط های خشن که برای سایر میکروارگانیسم ها کشنده هستند، رشد می کنند. بنابراین، آب داغ و صابون ها به جای جلوگیری از رشد قارچ ها، آنها را تشویق می کنند. ممکن است این الگوی رشد را در سایر نقاط خانه که گرم و مرطوب هستند، مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا وان حمام دیده باشید.

نکاتی در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی

اجسام تیز مانند چاقو و چنگال را به سمت پایین در سبد قرار دهید. قاشق ها را بالا قرار دهید تا فضای بیشتری برای سایر اقلام در سبد فراهم شود. این کار از شما در برابر بریدگی یا سوراخ شدن پوست هنگام تخلیه ظروف پس از تمیز کردن محافظت می کند.

هنگام قرار دادن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی، حتما آن را به آرامی در قفسه قرار دهید تا از شکستگی یا شکستگی جلوگیری شود. ظروف شیشه ای باید به درستی و محکم قرار داده شوند تا فشار آب با شروع چرخه شستشو آنها را به هم نخورد و نشکند.

ظروف وسایل نقلیه را بیش از حد پر نکنید. قرار دادن ظروف بالاتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی می تواند باعث بروز انواع مشکلات مانند ظروف کثیف یا شکستگی ظروف شود. غذاهای خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید و آنها را به درستی بچینید.

اجازه دهید ماشین ظرفشویی شما پس از استفاده طولانی مدت خنک شود. استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد قطعات و ترشح بخار قوی شود که می تواند پوست شما را بسوزاند. قبل از برداشتن ظروف، مطمئن شوید که قفسه به اندازه کافی خنک باشد تا پوستتان نسوزد.

برای جلوگیری از تصادف، همیشه هنگام بارگیری یا تخلیه ظروف ماشین ظرفشویی را خاموش کنید.

با اضافه کردن قفل کودک، ماشین ظرفشویی خود را ایمن تر کنید. هنگامی که ماشین ظرفشویی روشن است، بهتر است کودکان را از ماشین ظرفشویی دور نگه دارید.

برای جلوگیری از بلع و مسمومیت تصادفی، مواد شوینده مانند صابون ظرفشویی و قرص ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

هنگام استفاده از مواد شوینده، برچسب دستورالعمل را به دقت بخوانید. فقط از مقدار توصیه شده استفاده کنید که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است.

فقط زمانی که می خواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید مواد شوینده اضافه کنید. با این کار از ورود کودکان به مخزن و مسمومیت تصادفی خود با مواد شیمیایی جلوگیری می کنید.

از مخلوط کردن مواد شوینده ظرفشویی با سایر مواد شوینده یا سفید کننده خودداری کنید. زیرا بخارهای تحریک کننده تولید می کند و در صورت استنشاق بسیار خطرناک است.

مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی ظرفشویی را در ظروف اصلی خود نگهداری کنید تا کودکان آنها را با غذا اشتباه نگیرند. برای تعمیر ماشین ظرفشویی با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید. 


قابلمه و تابه های نچسب را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. فرآیند شستشو می تواند پوشش نچسب این ظروف را کاهش دهد و باعث اتلاف وقت آنها شود. ظروف نچسب را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، مگر اینکه در دستورالعمل استفاده از کاسه نچسب به وضوح ذکر شده باشد که شستن ظرف در ماشین ظرفشویی مشکلی ندارد.

مطمئن شوید ظروف شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. ماشین ظرفشویی از دمای بالا برای تمیز کردن و شستن ظروف استفاده می کند. در چنین دماهایی، پلاستیک به مرور زمان شکننده می شود. بنابراین بهتر است آنها را با دست و در دمای پایین بشویید.