سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه باید در مورد چاپگرهای رسید حرارتی بدانید؟

نظر


اگر شما یک کسب و کار و کسب و کار، به ویژه رستوران ها، کافه ها و مغازه ها دارید، به چاپگرهایی برای چاپ فاکتور یا صورتحساب برای مشتریان خود نیاز دارید.

اما با وجود انواع مختلف چاپگرهای رسید، چگونه می دانید کدام یک را انتخاب کنید؟ برای کمک به انتخاب درست، بیایید چاپگرهایی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید بررسی کنیم تا بتوانید فیش پرینتر مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

چاپگر رسید یا چاپگر رسید چیست؟

چاپگر رسید معمولاً بخشی از سیستم نقطه فروش (POS) است، دستگاهی که رسیدها، رسیدها و رسیدهای مورد نیاز کسب و کار شما را چاپ می کند.

همچنین از رسیدها نه تنها برای چاپ رسید استفاده می شود. شرکت های دیگری هستند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر رسید نیاز داشته باشند، به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از این نوع چاپگر برای مدیریت سفارشات غذا در رستوران ها استفاده می کنند.

سه نوع مختلف رسید وجود دارد: چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای جوهر افشان و چاپگرهای ضربه ای.

چاپگرهای رسید حرارتی رایج ترین نوع چاپگر رسید هستند زیرا نیازی به جوهر ندارند. در عوض، از گرما برای چاپ رسیدها از طریق تماس مستقیم بین کاغذ حرارتی و هد حرارتی استفاده می کند.

این نوع چاپگر بی سر و صدا و سریع رسیدهایی با کیفیت بالا ایجاد می کند.

پرینترهای جوهرافشان. بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از چاپگرهای جوهر افشان استفاده نکنند زیرا پر کردن کارتریج ها گران است.

چاپگرهای جوهرافشان از هدهایی استفاده می کنند که قطرات کوچکی از جوهر را روی کاغذ رسید می ریزند و در نتیجه چاپ رنگی با کیفیت بالایی دارند.

چاپگرهای ضربه ای که به عنوان چاپگرهای ماتریس نقطه ای نیز شناخته می شوند، ارزان تر از چاپگرهای حرارتی و چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگرهای چاپی برای استفاده به عنوان چاپگرهای رستورانی عالی هستند زیرا در محیط های گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی صورتحساب را ایجاد می کند. چاپگرهای چشمگیر معمولا از رنگ های سیاه و قرمز در فاکتور استفاده می کنند.

نحوه استفاده از چاپگر رسید

چگونه از نقطه فروش استفاده کنیم؟ ابتدا باید چاپگر رسید خود را راه اندازی کنید که معمولاً به این صورت عمل می کند:

چاپگر رسید خود را به منبع برق وصل کنید و چاپگر را روشن کنید.

چاپگر را به هر طریقی که دوست دارید به دستگاه وصل کنید.

درایورهای دستگاه را از سی دی همراه نصب کنید یا از وب سایت سازنده دانلود کنید.

پس از نصب درایور، باید چند تست را با نرم افزار خود امتحان کنید.

تنظیمات چاپگر را با استفاده از نرم افزار چاپگر خود یا هر چیزی که توسط سازنده ارائه شده است، تغییر دهید و پیکربندی کنید.

چاپگر رسید جدید شما اکنون آماده چاپ رسیدهای شما است.

هزینه چاپگر رسید بسته به عوامل مختلف از جمله ویژگی هایی مانند پورت های چاپگر، کیفیت مواد، مدل چاپگر و برند می تواند بسیار متفاوت باشد.

همانطور که گفته شد قیمت پرینترهای رسید معمولا از یک تا دو میلیون تومان شروع می شود.

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که احتمالاً همیشه از این چاپگر استفاده خواهید کرد، بنابراین فرسودگی زیادی لازم است.

عوامل زیادی بر طول عمر چاپگر رسید تأثیر می‌گذارند، از جمله اینکه چقدر خوب می‌تواند کار کند، از چه نوع موادی ساخته شده است، و نوع چاپگری که می‌خرید یا تعمیر می‌کنید.

اکثر چاپگرهای رسید بین 10 تا 15 سال عمر می کنند. هد چاپ یک چاپگر رسید حرارتی معمولاً بعد از حدود 10 سال تعویض می شود.

شما می توانید با نگهداری و تمیز کردن منظم چاپگر و استفاده از آن طبق دستورالعمل سازنده، عمر پرینتر خود را افزایش دهید. تمیز کردن پرینترها در یک مقاله جداگانه به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

چاپگر حرارتی چیست؟

چاپگرهای حرارتی پرینترهای ماتریس نقطه ای هستند که با گرم کردن رول های حرارتی با نوع خاصی از پوشش که به گرما واکنش نشان می دهد، کار می کنند.

این چاپگر از یک هد حرارتی استفاده می کند تا گرما را به روشی خاص روی کاغذ متمرکز کند و در نتیجه متن را روی کاغذ حرارتی نمایش دهد.

بسته به نیاز کسب و کار شما می توان از چاپ حرارتی هم برای چاپ رومیزی و هم برای چاپ موبایل استفاده کرد.

استفاده از پرینترهای حرارتی مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال، چاپگرهای روغنی پرینترهایی با کیفیت هستند و نسبت به چاپگرهای رسید، کم صداتر و سریعتر هستند. با این حال، چاپگرهای حرارتی اغلب گران هستند و کاغذ حرارتی گرانتر از کاغذ سفید است.

مزایای چاپگر رسید آوافرهنگ چیست؟

چاپگرهای رسید، به ویژه چاپگرهای حرارتی، مزایای مختلفی را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می دهند. به عنوان مثال، چاپگرهای حرارتی مقرون به صرفه، بسیار کارآمد و بسیار قابل اعتماد هستند.

چاپگرهای حرارتی نیز همه کاره هستند و می توانند با انواع سیستم های چاپ و سیستم های فروش ادغام شوند.

در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از چاپگر رسید در یک محیط تجاری خرده فروشی آورده شده است:

چاپگرهای رسید سرعت چاپ بسیار بالایی دارند

چاپگرهای جوهرافشان زمان زیادی برای کار کردن نیاز دارند زیرا باید جوهر را روی کاغذ بگذارند. این می تواند زمان انتظار مشتریان و کارمندان شما را افزایش دهد و درآمد کسب و کار شما را کاهش دهد.

در چاپگر رسید حرارتی شما به جوهر نیاز ندارید. و این پرینترها بسیار سریع هستند و در عرض چند ثانیه رسید ارائه می کنند.

فرآیند چاپ حرارتی ارزان تر است

فرآیند چاپ حرارتی علاوه بر افزایش درآمد کسب و کار شما از طریق سرعت چاپ سریع، می تواند در هزینه شما نیز صرفه جویی کند.

هر کسی که از چاپگر جوهر افشان استفاده کرده باشد می داند که کارتریج های جوهر بسیار گران هستند، اما بزرگترین مزیت چاپگرهای انتقال حرارتی این است که به جوهر نیاز ندارند، بنابراین می توانید از چاپگرهای انتقال حرارتی با هزینه کم استفاده کنید. صرفه جویی کنید پول زیادی کسب کنید و سود کسب و کار خود را افزایش دهید.

تعمیر و نگهداری کمتر هنگام استفاده از چاپگر انتقال حرارت، تعمیر و نگهداری بیشتر.

چاپگرهای جوهر افشان اغلب خراب یا گیر می کنند و معمولاً برای رفع مشکل به یک تکنسین گران قیمت نیاز دارند، اما احتمال خرابی چاپگرهای حرارتی بسیار کمتر است زیرا چاپگرهای حرارتی به اندازه پرینترهای جوهر افشان سنتی قطعات زیادی ندارند.

اگر مشکلی در چاپگر رسید حرارتی شما پیش بیاید، تعمیر آن بسیار ارزان‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر از چاپگر جوهرافشان است، بنابراین می‌توانید به جای نگهداری از چاپگر، روی ارائه یک تجربه عالی به مشتریان خود تمرکز کنید. .

گیرنده چاپ کارایی کار را افزایش می دهد

حتی اگر چاپگر جوهر افشان سنتی شما به خوبی بدون گیر کردن یا خرابی کار می کند، قطعاً باید هر از چند گاهی چاپگر را متوقف کنید و کارتریج های جوهر یا روبان های چاپ را عوض کنید. این آشفتگی مربوط به جوهر و روبان می تواند باعث تاخیر در کار شود که می تواند بر جریان کسب و کار و نتایج منفی تأثیر بگذارد، اما با چاپگرهای حرارتی، می توانید تمام رسیدهای مورد نیاز خود را به طور مداوم و بدون وقفه چاپ کنید.

چاپگرهای رسید تصاویر با کیفیت بهتری ارائه می دهند

پرینترهای حرارتی تصاویر با کیفیت بهتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان ارائه می دهند.

با چاپگرهای جوهر افشان، اغلب وقتی متن یا تصویر را روی کاغذ لمس می‌کنید، جوهر لکه‌دار می‌شود، جوهر نیز ممکن است آسیب ببیند یا از بین برود، به خصوص اگر جوهر کم باشد.

اما با چاپگرهای حرارتی، می‌توانید تصاویری با دوام، با کیفیت بالا و شفاف ایجاد و چاپ کنید که به راحتی قابل خواندن هستند و در برابر مواردی مانند آسیب آب، اشعه ماوراء بنفش و آب و هوا مقاوم هستند. مفرط