سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا مبدل تصویر شارپ نویز دارد؟

نظر


دوربین های شارپ و دوربین های دیگر صدا ایجاد می کنند. دلایل خاصی وجود دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. البته این مشکل راه حل های ساده ای دارد. پاسخ هایی که می دانید و می توانید استفاده کنید. در اکثر مواقع صدای دستگاه های کپی شارپ و سایر انواع دستگاه های کپی مربوط به قطعات داخلی است که اشتباه نصب شده یا آسیب دیده اند. البته ممکن است مشکل بسیار جدی باشد و یک یا چند قطعه باید تعمیر یا تعویض شود. به این دلایل بهتر است از مکانیک های مجرب برای تعمیر دقیق و حرفه ای دستگاه ضبط کمک بگیرید. دستیاران تعمیر شارپ که در مرکز سخت افزار ایران ایستاده اند، برای عیب یابی صحیح و رفع ایرادات دستگاه شما از جمله نویز مکانیکی و غیره در کنار شما هستند.

علل صدای بالا در دستگاه فتوکپی

مهم نیست دستگاه کپی آوافرهنگ شما چه مارکی باشد. در هر صورت ممکن است در حین کار غیرعادی به نظر برسد و مزاحم شما شود. اما این صدا از کجا می آید؟ دلایل زیادی برای صدای دستگاه کپی شارپ وجود دارد. اول، شوک‌های دستگاه کپی می‌توانند روی درام کشیده شوند و صدایی غیرعادی تولید کنند. همچنین ممکن است به دلیل آن گیربکس خراب شده و واحد درایو صدا ایجاد کند.

اگر حجم سازنده دستگاه کپی شارپ بیش از حد مجاز باشد، یونیت مخزن سفت است و این قسمت صدا ایجاد می کند. صدای دستگاه کپی در قسمت تغذیه کاغذ معمولاً مربوط به خرابی شیر برقی است. البته خرابی چرخ دنده های یونیت درام نیز می تواند چنین مشکلی ایجاد کند. گاهی اوقات صدای دستگاه کپی به دلیل خرابی کارتریج یا نصب اشتباه این قطعه ایجاد می شود. در بخش‌های بعدی، نحوه رفع مشکل نویز دستگاه کپی را نیز بررسی خواهیم کرد.

وسایل کپی شارپ

چگونه صدای واضح دستگاه کپی را حذف کنیم؟

برای حذف نویز از دستگاه کپی شارپ، باید منبع نویز را پیدا کرده و آن را از بین ببرید. هر قسمت از دستگاه کپی به دلایل مختلفی نویز می دهد و برای تعمیر آن باید به روش خاصی این کار را انجام دهید. در زیر به شما خواهیم گفت که چگونه نویز را از هر قسمت از دستگاه کپی شارپ خود حذف کنید.

تعمیر نویز کارتریج دستگاه کپی شارپ

یکی از دلایل صدای دستگاه کپی شارپ نصب نادرست کارتریج یا خرابی این قطعه است. حتی عدم وجود مواد مصرفی در داخل کارتریج می تواند باعث ایجاد صدا در هنگام کارکرد دستگاه شود. جالب است بدانید که وقتی شارژ کارتریج به پایان می رسد، آهنربا به دلیل تماس خود صدا ایجاد می کند. معمولا این مشکل با تعویض آهنربا حل می شود. با این حال، گاهی اوقات لازم است نسخه کپی جایگزین شود. در دستگاه هایی که کارت غیر قابل استفاده ندارند، شارژ کارت نیز می تواند راه حل مشکل باشد.

برش کاغذ کپی شارپ مشکل صدا را حل می کند

خرابی کاغذ برش یکی دیگر از دلایل صدای بلند کپی است. معمولا متخصصین تعمیرات کپی شارپ استپلر را در این شرایط بررسی می کنند و آن را تعمیر یا تعویض می کنند.

آیا می توان صدای تکراری تیز موتور را خاموش کرد؟

آره! اگر صدای دستگاه کپی شارپ شما مربوط به موتور باشد، باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. البته بهتر است از تیم تعمیرات دستگاه کپی نمایندگی مجاز شارپ کمک بگیرید.

رفع مشکل نویز دستگاه کپی با سرعت بالا

گاهی اوقات صدای زیاد دستگاه کپی به دلیل نقص یا آسیب سخت افزار ایجاد می شود. در این صورت تمیز کردن، روغن کاری، نگهداری و گاهی تعویض این قطعات ضروری است.

صدای فیوژن تیز را کپی کنید

با تعویض دنده فیوزینگ و غلطک های راهنمای کاغذ می توانید مشکل صدای آزاردهنده در دستگاه کپی را حل کنید. توجه داشته باشید که این کار باید توسط تعمیرکاران حرفه ای و با استفاده از تجهیزات و ابزار مخصوص انجام شود.